Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Εργασίες για όλες τις τάξεις στο μάθημα της Μουσικής


Εύχομαι το μήνυμα να σας βρίσκει όλους καλά. Σας προτείνω για την επόμενη εβδομάδα μια εργασία που διαλέξτε να την κάνετε, όταν έχετε κέφια.
Αν δεν έχετε, τότε την κάνετε όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Οι μεγαλύτερες τάξεις μπορούν να ασχοληθούν και με εργασία από τις μικρότερες τάξεις, αν θέλουν.
Τα παιδιά της πρώτης μπορούν να κάνουν και την εργασία της Β΄ τάξης.
Με τον «Μορμόλη» μπορούν να ασχοληθούν όλοι.
Τα τραγούδια που προτείνονται για εργασία στην πέμπτη και έκτη τάξη μπορούν να τα ακούσουν και τα παιδιά της τρίτης και της τετάρτης τάξης χωρίς την εργασία.

Α΄ τάξη: «Δειλινό (σύννεφο τριανταφυλλί)»: από το άλμπουμ «Κάτω από ένα κουνουπίδι» των Μ. Λοΐζου και Γ. Νεγρεπόντη. Ζωγραφιά με λίμνη και χρωματιστά σύννεφα (και μία σοκολάτα!)

Β΄ τάξη: «Χρυσό πουλί μου (ο ήλιος πάει να δύσει)»: από το άλμπουμ «Κάτω από ένα κουνουπίδι» των Μ. Λοΐζου και Γ. Νεγρεπόντη. Ζωγραφιά με σπίτι, αυλή, βουνά, ήλιο και σύννεφα.

Γ΄ & Δ΄ τάξεις: «Ο Μορμόλης»: από ολόκληρος ο δίσκος του 1974 στο youtube. Ζωγραφιά με τους 10 ήρωες.

Ε΄ τάξη: Στα τραγούδια της ξενιτιάς καθρεφτίζεται η ζωή των ανθρώπων που αναγκάζονται από τη φτώχια να φύγουν σε ξένο τόπο, για να δουλέψουν. Ακούστε τα δύο τραγούδια και σημειώστε τις διαφορές και τις ομοιότητες που έχουν (Ποιος μιλάει, τι λέει, πώς το λέει).
«Σαν πας στα ξένα», «Να ’μαν πουλί να πέταγα», Δόμνα Σαμίου Τραγούδια της ξενιτιάς.

Στ΄ τάξη:  Δείτε στον σύνδεσμο της Wikipedia:
«Εργατική Πρωτομαγιά Σικάγο 1886»
«Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα»
Ακούστε τα τρία παρακάτω τραγούδια και σημειώστε:
α. Ποια χαρακτηριστικά της ζωής των εργατών παρουσιάζονται σε αυτά;
β. Υπάρχουν τέσσερις διαφορές και μία «αόρατη» ομοιότητα που αφορούν τον τρόπο ζωής των εργατών στο πρώτο και στο τρίτο τραγούδι. Μπορείτε να τις βρείτε;
«Φάμπρικες» (1950: Β. Τσιτσάνη με Αγάθωνα Ιακωβίδη, Κατερίνα Τσιρίδου)
«Μαύρη φτώχεια» (1952: Μπάμπη Μπακάλη με Μπάμπη Γκολέ, Γλυκερία)
«Η φάμπρικα» (1975: Γιάννη Μαρκόπουλου από τους «Μετανάστες»)

Γιάννης Κακλαμάνης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου