Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Οι απαντήσεις στις εργασίες της μουσικής (Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις 6ου & 7ου Δημοτικών Σχολείων Βύρωνα)


Παιδάκια, γεια σας





Για την Ε΄ τάξη.
Στα τραγούδια που ακούσατε μιλάει η γυναίκα του ξενιτεμένου. Στο τραγούδι «Σαν πας στα ξένα» ο άντρας πρόκειται να ξενιτευτεί και η γυναίκα του του ζητά να την πάρει μαζί. Αντίθετα στο «Να ’μαν πουλί να πέταγα», ο άντρας βρίσκεται ήδη στην ξενιτιά και η γυναίκα του βιώνει τη μοναξιά, την απουσία του. Αυτή ακριβώς τη μοναξιά δείχνει η απουσία συνοδείας του τραγουδιού με μουσικά όργανα, πράγμα που δε συμβαίνει στο πρώτο τραγούδι. Και τα δύο τραγούδια είναι αργά, λυπημένα. Και στα δύο αποτυπώνεται η στενοχώρια, ο πόνος που προκαλεί ο αναγκαστικός χωρισμός των ανθρώπων. Ακούστε επίσης:
Από τους «Μετανάστες» του Γιάννη Μαρκόπουλου, «Η μπαλάντα του μετανάστη» και «Μιλώ για τα παιδιά μου».
Στα δύο δημοτικά που ακούσατε ήδη και στα δύο έντεχνα που σας προτείνω υπάρχει μία ομοιότητα και τρεις διαφορές. Μπορείτε να τις βρείτε;




Για τη Στ΄ τάξη
Οι τέσσερις διαφορές στα τραγούδια:
α) «Φάμπρικες» του Τσιτσάνη
β) «Φάμπρικα» του Μαρκόπουλου
είναι:
1.    Στο πρώτο οι εργάτες δουλεύουν στον τόπο τους, ενώ στο δεύτερο ο εργάτης είναι μετανάστης.
2.    Στο πρώτο τραγούδι οι εργάτες δουλεύουν «όλη τη μέρα», ενώ στο δεύτερο «νύχτα μέρα».
3.    Στο πρώτο οι εργάτες είναι όλοι μαζί, ενώ στο δεύτερο ο μετανάστης βρίσκεται μόνος του, άγνωστος ανάμεσα σε αγνώστους.
4.    Γι’ αυτό και το πρώτο τραγούδι είναι αισιόδοξο, χαρούμενο, ενώ το δεύτερο τραγούδι είναι πιο αργό και λυπημένο.
Η «αόρατη» ομοιότητα είναι ότι και στα δύο τραγούδια περιγράφονται εξαντλητικά ωράρια εργασίας.
Αν θέλετε, δείτε στον σύνδεσμο «Τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας» τις ιστοσελίδες που υπάρχουν. Αρκεί οι σύνδεσμοι να είναι ασφαλείς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου